söndag 14 augusti 2011

Något har hänt..

..med mitt rudahak. Det är inte vad det brukar. Kanske den kalla vinterns om påverkat? Eller har jag kanske bara tappat kunskapen ;) Nej jag tror helt enkelt att det är så att jag bara fiskat sporadiska pass så fisken har inte hunnit vänja sig vid maten jag serverat. När jag haft som bäst fiske har jag oftast fiskat några dagar i rad eller mäskat lite innan. Nu har jag bara åkt dit och satt mig på vinst och förlust.

Klassisk vy



För övrigt har det inte blivit så mycket fiske då jag haft semester. Låter kanske konstigt att inte fiska på semestern men så blir det när man har hundar och "ungar".

Nu står vi inför hösten och då är det nya projekt på gång. Mitt mål i år är ju att ta 15 arter och då är ju gäddan och laken dom som står på tur. Gäddan har jag redan några utvalda ställen jag ska fiska på, några klassiska men även några nya. Ska bli spännande.

Vacker vintergädda från 2007

Den andra är laken och då blir det till att dra till Karlstad för lite bottenmete innan isen lägger sig. Men jag ska även testa lite mer här i Stockholm i år. Det ska ju finnas stora bitar i sthlm city och jag vet egentligen var och hur men jag måste bara få tummarna loss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar