onsdag 5 oktober 2011

Morgonborre!

Idag tog jag chansen att köra ett morgonpass på abborre i min lokala sjö. Vinden blåste ganska hårt och det var ganska kalla västliga vindar. Var nog lite överambitiös och steg upp klockan 05.00. Kom ner till vattnet och började meta upp lite betesfisk, som tydligen inte hade vaknat! Tog nog en timme innan jag fick första fisken och det var en liten liten abborre. Men jag satte på den på ena spöet som var ett bottenmetespö med larm. Efter en stund fick jag lite fler betesfiskar, några sjyssta mörtar i bra storlek.
Plötsligt slog det till i spöet och larmet gick och jag krokar en abborre strl small.
Efter ett par andra mörtar började jag fiska lite mer aktivt med feederspöet. Det var segt på morgonen men när solen gick upp så blev fiskarna lite mer aktiva.
Fick en till abborre på larmspöet på ca 500g. Det var ganska dålig aktivitet överlag och jag tappade två gäddor som båda bet av min fluor carbontafs.

Gammal bild på en 1300grammare

Mitt första reg från sjön, 1625 g (gammal bild)
/Kim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar