måndag 6 februari 2012

Lite uppdatering sen sist!

Nu var det ett tag sen jag skrev. Kanske beror på att jag inte fiskat så mycket senaste tiden. Men jag har i alla fall hunnit med två pass i vinter. Premiärpasset gjorde jag tillsammans med Svante på Magelungen. EN kall dag med ganska segt fiske. Gäddorna hade en del huggperioder och dagen slutade med 8 gäddor med en topp på 8,4 kg 104 cm på 1 m vatten.
Ett par veckor senare så körde jag ett dagspass på Drevviken, mitt hemmavatten. Morgonen var gäddornas tid då jag landade 11 st på förmiddagen med en topp på ca 6 kg. På eftermiddagen fick jag sällskap av Robert Martinsson som jobbar på Söders sportfiske. Vi gjorde en gemensam ansträngning för att komma i kontakt med gösarna i sjön men tydligen var dom inte alls i stöten idag då vi inte landade någon och hade knappt nån fällning. Men så är det i fiskets värld, går inte alltid som man vill.
Nu väntar jag på att det ska bli lite mildare så man kan komma ut på isen igen utan att frysa ihjäl så nästa vecka tänkte jag försöka komma ut då det verkar bli lite mildare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar